matmaria.blogg.se

Denna blogg kommer handla om maten jag lagar på förskolan samt lite tankar och funderingar kring ämnet. Hoppas ni blir inspirerade!

Middag hos Svensson!

Publicerad 2013-11-26 20:16:33 i Allmänt

I dag har jag bloggat och druckit te på eftermiddagen. Skönt liv!
Middag började jag med innan jag hämtade Max från badmintonträningen.
 
Direkt efter träning och när alla kommer hem från arbete och skola så gäller det att vara snabb.
Annars blir köksgolvet fullt av halvt medvetslösa familjemedlemmar. Och det vill jag ju inte ha :-)
 
 
 
Grunden är en falukorv skuren i strimlor, finhackad gul lök och strimlad röd paprika som fräste i olivolja.
 
Tillsätt tomatpuré, mörk lagrad balsamvinäger och passerade tomater.
 
Några nypor med mixade torkade trattkantareller.
 
Salt, peppar och en skvätt med kalvfond.
 
Några matskedar creme fraiche för att få lite extra smak och struktur på såsen.
 
Låt puttra ihop och smaka av.
 
En rätt för en familj på 4-5 personer.
 
 
May the food be with you!
 
Maria
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela