matmaria.blogg.se

Denna blogg kommer handla om maten jag lagar på förskolan samt lite tankar och funderingar kring ämnet. Hoppas ni blir inspirerade!

I lördags var vi bortbjudna på middag! :-)

Publicerad 2013-11-11 21:58:35 i Allmänt

Våra vänner Malin och Henrik bjöd på middag i lördags kväll. In med familjen i bilen. Himla skönt att komma hem till goda vänner i ett avslappnat och välkomnande hem. 
 
En slät och välsmakande avocadosoppa  med laxsnitt inledde middagen. Medan vi hörde regnet strila nerför rutorna. Risotto med tjälknöl och en mycket välsmakande rödvinssås till huvudrätt.
 
 
Pelle min man fick dricka vinet till maten. Jag körde hem.
 
 
Desserten var apelsiner skurna i bitar, granatäppelkärnor, rostade hasselnötter och honungsyoghurt.
Lätt, fräsch och fantastiskt god efterrätt.
 
 
Alla vänner det här var mat för kungar och drottningar!
 
May the food be with you!
Maria

Kommentarer

Postat av: Mathias

Publicerad 2013-11-11 21:59:12

Gud, det såg riktigt gott ut! :) Ha en underbar kväll! :)

Svar: Jag har tur som har vänner som lagar så god mat. Svamprisotton var mumsig!Tjälknöl är supergott. Det är inte svårt att göra. Min familj har nog ingenting emot att vi lagar tjälknöl till helgen.
Kul att få kommentarer, fortsätt gärna.
Maria
maria karpe svensson

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela