matmaria.blogg.se

Denna blogg kommer handla om maten jag lagar på förskolan samt lite tankar och funderingar kring ämnet. Hoppas ni blir inspirerade!

Fredag betyder ofta kyckling på jobbet!

Publicerad 2013-11-16 18:07:37 i Allmänt

Kyckling på fredag det är det ända jag vill ha......
 

Igår serverade jag en gryta med färdigskuren vitkål, morötter, champinjoner, gul lök, vitlök, kikärtor och kokosmjölk.
 
 
Jag började med en vegetarisk gryta och delade sedan upp grytan i olika kastruller. Extra kikärtor i den vegetariska grytan förstås. För att öka det vegetariska proteinet. Kokosmjölken, indisk kryddblandning, kanel, ingefära, salt och peppar, gjorde susen. Jag gillar att jobba med mycket grönsaker i maten. Rotsaker tilltalar mig mycket just nu. Jag behöver lära mig mer. Alla tips är välkomna!
Couscousen kryddade jag med gurkmeja, apelsinsaft och salt.
 
 
 
Servingen på avdelningens vagnar blev såhär!
 
En sallad med blålila rivna morötter, tomater, majs och en dressing på olivolja, apelsinsaft, salt och peppar fick bryta den beigegula maten. 
 
Hej hopp, skön helg!
 
May the be with you!
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela