matmaria.blogg.se

Denna blogg kommer handla om maten jag lagar på förskolan samt lite tankar och funderingar kring ämnet. Hoppas ni blir inspirerade!

Överraskningskalas för min Pelle!

Publicerad 2013-12-07 10:13:44 i Allmänt

En tallrik med lite goda saker på. Rester från Pelles födelsedagsfest.
 
Måndagen 2 december fyllde min man år. Jag ordnade en överraskningsfest till honom.
Eftersom jag tycker att han inte hinner umgås med sina kompisar så ofta. Jag ringde runt till en drös av hans kompisar. Festen skulle ses som ett AW, afterwork, med gott att dricka och lite att tugga på.
Jag handlade 12 champagneglas, rödvins en annan sorts glas på IKEA, deras eget märke. Jag dukade matsalsbordet med en vacker julstjärna och annat fint. 
Gubbröra, skagenröra, västerbottensost paj gjorde jag. Himla gott! 
Prosecco fick männen som första skål. Ett ekologiskt rödvin, tjeckiskt öl, ett alkoholfritt öl serverades till tilltugget. Kaffe och Annas pepparkakor till dessert. Jag satt i köket så de fick vara i fred en trappa upp. 
Det hördes många glada skratt.
Pelle var mycket nöjd med kvällen. 
 
En trevlig tillställning i december!
 
May the food be with you!
 
Maria
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela