matmaria.blogg.se

Denna blogg kommer handla om maten jag lagar på förskolan samt lite tankar och funderingar kring ämnet. Hoppas ni blir inspirerade!

Matplanering hemma hos familjen Svensson.

Publicerad 2013-11-25 22:20:38 i Allmänt

 
Jag tog hjälp av familjen och gjorde ett två veckors matschema. Alla fick skriva ner minst två maträtter på post-it lappar. På helgen blir det både lunch och middag.
 
Jag lagar mat beroende på vad jag är sugen på för stunden och blir inspirerad av kokböcker, smaker och tankar kring mat.
 
I vardagen är det bra att ha en viss struktur för att underlätta inköp och vad som behöver tas fram ur frysen kvällen innan. Mina tonåringar har måndag och onsdag som de lagar middag på. Den andra tar hand om disken efteråt. Deras önskemål kom först. Emil ville ha innehållet till middagen men inte ett specifikt recept.
 
Vi är en familj som gärna äter kött och potatis. Familjen föredrar det framför soppa och vegetarisk mat.
Det kommer kanske en dag det fungerar också.
 
Tack för i kväll!
 
May the food be with you!
 
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela