matmaria.blogg.se

Denna blogg kommer handla om maten jag lagar på förskolan samt lite tankar och funderingar kring ämnet. Hoppas ni blir inspirerade!

Lasagna Lasagna!

Publicerad 2013-12-12 15:35:35 i Allmänt

Denna torsdag lagade jag lasagne. Köttfärssåsen fick puttra länge. Mixade morötter, gul lök, röda linser, kryddor och krossade tomater. Samtidigt rörde jag ihop en bechamelsås. Vitsås är inte helt lätt att få till. Lämna aldrig grytan och vispa inte för hårt i botten. 
Jag började att hälla lite vitsås i botten på formen. Varvade sedan köttfärssås, bechamelsås och lasagneplattor och avslutatde med bechamelsås överst.
Det uppskattades ute på avdelningarna och barnen var nöjda. Det är ju det som gills och uppskattas av mig.
 
Ha en fortsatt bra dag!
 
May the food be with you!
 
Maria
 
 
Tyck gärna till!!
 
:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela