matmaria.blogg.se

Denna blogg kommer handla om maten jag lagar på förskolan samt lite tankar och funderingar kring ämnet. Hoppas ni blir inspirerade!

Chili con carne på en måndag

Publicerad 2013-11-11 22:39:00 i Allmänt

 
 I dag måndag kokade jag ihop Chili con carne med gul och apelsinsmakande bulgur.
Lök, vitlök, morötter och vita stora bönor fick puttra tillsammans. Chili, nötfärs, salt, peppar och krossad tomat blandades ner i grytan. Ju längre det puttrar ju bättre det smakar.
 
 
 
 
I bulguren som jag blandade på ett bleck hade jag gurkmeja, bulgur, salt och apelsinskivor. Sist hällde jag på det kokta vattnet. Allt stod och svällde under aluminiumfolie till Chilin var färdig.
 
 
Ha en skön vecka alla därute!
 
May the food be with you!
 
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela