matmaria.blogg.se

Denna blogg kommer handla om maten jag lagar på förskolan samt lite tankar och funderingar kring ämnet. Hoppas ni blir inspirerade!

Tisdagsfisk!

Publicerad 2013-10-15 14:01:24 i Allmänt

Jag försöker gå över på att menyerna ska vara på två veckor. Det är bra att ha en längre tidsplan. Det blir dock en balans för mig. För detaljerat betyder att jag tappar spontaniteten och inspirationen. Den kreativa delen i arbetet betyder väldigt mycket för mig.
 
I dag blev det torsk i ugn med bulgur.
Persilja, lök, vitlök, citron och brödsmulor frästes ihop och sedan hällde jag på havrebaserad matgrädde.
Röran tillsammans med mandelspån fick ge färg och smak till fisken.
Bulgur gjorde jag på en stor plåt. Den var smaksatt med persilja, äpple och citronsaft.
Majskorn och kikärtor kunde smaksättas med dressing om så önskades.
May the food be with you!
Maria 
Övning ger färdighet. Bilderna var inte de mest tydliga. De är tagna med min Iphone.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela