matmaria.blogg.se

Denna blogg kommer handla om maten jag lagar på förskolan samt lite tankar och funderingar kring ämnet. Hoppas ni blir inspirerade!

Dagens lunch!

Publicerad 2013-10-18 22:15:08 i Allmänt

I dag blev det tacokryddade kycklingbitar, gult ris, nachos, tomatsalsasås och egen tomatsalsa.
Tomatsalsan gjorde jag på hackade tomater, mycket vitlök, salladslök, persilja, citronskal och saft, salt och peppar och olivolja. Doftade fräscht och gott! Vitlöken skrämde bort alla förkylningsbakterier.
Barnen åt och var nöjda. Färg, doft och smak var dagens ledord.
May the food be with you!
Maria
 
Nästa gång jag lagar texmex så tänker jag lägga till lime, färsk koriander och avokado.
Skön helg alla matglada!
Maria

Kommentarer

Postat av: elin wahlberg

Publicerad 2013-10-18 22:24:02

vad gott!

Svar: Tack!Kul att få kommentarer!
Ha en bra dag!
May the food be with you!
Maria
maria karpe svensson

Postat av: Matilda

Publicerad 2013-10-18 23:15:27

Hej! Just nu har jag veckans blogg! Om du är intresserad av att vara med är det bara att klicka in och anmäla dig!! Länk till inlägget hittar du i mitt senaste inlägg! :) Ha en bra dag! Kram Matilda 

Svar: :-))
maria karpe svensson

Postat av: Annika

Publicerad 2013-10-19 15:50:54

Mumsigt :)

Svar: Tack!Maria
maria karpe svensson

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela