matmaria.blogg.se

Denna blogg kommer handla om maten jag lagar på förskolan samt lite tankar och funderingar kring ämnet. Hoppas ni blir inspirerade!

Höstlovslunch

Publicerad 2013-11-01 16:40:27 i Allmänt

Höstlovslunch!
Inspirerad av att laga allt färdigt i ugnen så fortsatte  även denna måltid med samma tema.
Min familj kanske inte uppskattar det varje dag men jag måste prova mig fram. 
 
Morötter, palsternacka, polkabetor, hela vitlöksklyftor, och potatis in i ugnen med olivolja och kryddor. Det småprickiga på vissa bilder är svamp. Jag har mixat torkade trattkantareller och tog en nypa ovanpå grönsakerna.
 
 
 
Polkabetorna är så vackra och blir såååååååååååå goda i ugnen.
 
 
Jag skar Sorunda chorizokorvar i slantar och la på grönsakerna i slutet av tillagningstiden.
Tomater på för färska grönsaker. Syltlök och droppar av creme fraiche vid servering förhöjde smaken ytterligare.
 
 

May the food be with you

Maria

Kommentarer

Postat av: Monica Sundell

Publicerad 2013-11-01 17:50:14

Ser gott ut, kul att du har så mycket inspiration

Svar: Tack Monica!Inspirationen är det viktigaste.
Kul är det! 🎃👻
maria karpe svensson

Postat av: Towe

Publicerad 2013-11-07 20:47:58

Ser jättegott ut!
Hoppas ni hade en fortsatt skön höstlovs vecka :-)
Kram

Svar: Kram Towe!Det är kul att du läser det jag skriver. Bloggen är ett sätt för mig att skriva lite om mina tankar kring mat. Ha en fortsatt bra vecka, kram till Mattias :-)
maria karpe svensson

Postat av: Towe

Publicerad 2013-11-07 20:48:35

Ser jättegott ut!
Hoppas ni hade en fortsatt skön höstlovs vecka :-)
Kram

Svar: Tack Towe!Vi hade ett skönt höstlov.
Det var superskönt att vara ledig
:-)
maria karpe svensson

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela